Országos ügyintézési hálózattal elindult a nemzeti közműszolgáltatás
Utolsó módosítás: 2015.04.02
       


Németh Lászlóné államtitkár nyitotta meg az Első Nemzeti Közműszolgáltatóhoz tartozó FŐGÁZ új postai ügyfélszolgálatát Pécsett. A Miniszterelnökség államtitkára ezzel szimbolikusan átadta a nemzeti közműszolgáltatás országos ügyfélszolgálati hálózatát. A Magyar Postával történő együttműködés eredményeként az országos lakossági gázszolgáltatóvá vált FŐGÁZ újabb 132 postai kirendeltségen tudja fogadni fogyasztóit, ügyintézési helyeinek száma majdnem a duplájára nőtt. A legújabb ügyfélszolgálat megnyitásán, Németh Lászlóné mellett, Horváth Péter, az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója, Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója, valamint dr. Laczó Sándor, a FŐGÁZ Zrt. vezérigazgatója is részt vett.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a nemzeti közműszolgáltatás kialakításával kapcsolatos, tavaly ősszel megkezdett munka. A nemzeti közműszolgáltatáson belül az állami FŐGÁZ Magyarország első és egyetlen, országos lefedettségű egyetemes szolgáltatójává vált. Április elsejétől 300 ügyfélszolgálaton várja a FŐGÁZ a jelenlegi és az átjelentkezni kívánó ügyfeleket” – mondta Németh Lászlóné a Baranya megyei székhelyen tartott sajtótájékoztatón. Az államtitkár hozzátette: „Az egykapus ügyintézéssel, az összevont számlával kapcsolatos elképzelések, vagy a fogyasztók pénztárcáját kímélő gázmérő-csere hosszú távon mind több ember számára teheti vonzóvá az állami közműszolgáltatást.”

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) engedélye alapján a FŐGÁZ  egyetemes szolgáltatási tevékenységét áprilistól az egész országban, bárki számára elérhetővé tette. Az állami közműcég az új ellátási területeken a Magyar Posta kijelölt kirendeltségein fogadja az ügyfeleket. Az állami postavállalat a FŐGÁZ számára már eddig is 153 helyszínen nyújtott ügyintézési szolgáltatást, ami most újabb 132 helyszínnel bővült, vagyis közel megduplázódott. Az új szolgáltatási területen ez a megyei jogú városok esetén 16 állandó ügyfélszolgálati irodát, a járási székhelyeken 79 fiókirodát és további 37 egyéb ügyfélszolgálati pontot jelent.

Az elmúlt egy hónap intenzív munkájának eredménye, hogy az ENKSZ-hez tartozó FŐGÁZ gázszolgáltatói tevékenységének országos kiterjesztésével megteremtettük a szabad szolgáltató-választás lehetőségét. A fogyasztók az ország bármely pontján saját belátásuk szerint gázszolgáltatót válthatnak, és dönthetnek arról, hogy csatlakoznak a nemzeti közműszolgáltatáshoz, és igénybe veszik magas színvonalú, hozzáadott értékű szolgáltatásainkat. Ennek egyik fontos eszköze a hatékony, elérhető ügyfélszolgálat, amely ezennel országosan is megkezdi működését” – emelte ki Horváth Péter, az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A kormányzati szándéknak megfelelően a februárban megalakult ENKSZ feladata a rezsicsökkentés tartóssá tétele és továbbvitele, az állami közműszolgáltatás megszervezése és központi irányítása a földgáz-, majd a villamos-energia- és a távhőszolgáltatás területén.