Tízezrek választhatják a nemzeti közműszolgáltatást
Utolsó módosítás: 2015.05.07
       


Folyamatos a fogyasztók érdeklődése az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató iránt, mióta az ENKSZ-hez tartozó FŐGÁZ Zrt. április elején megkapta országos egyetemes szolgáltatói engedélyét, amellyel párhuzamosan ügyfélszolgálata már 300 helyszínen érhető el országszerte. A többhetes átlépési folyamat miatt az ENKSZ szolgáltatását választók száma ezres nagyságrendű, és több tízezer ügyfél átlépése van folyamatban, ezzel a nemzeti közműszolgáltatás területén a gázszolgáltatást biztosító FŐGÁZ ügyfeleinek száma elérheti a 900 ezret.

„Az ENKSZ-hez tartozó FŐGÁZ gázszolgáltatói tevékenységének országos kiterjesztésével megteremtettük a szabad szolgáltatóválasztás lehetőségét minden az egyetemes szolgáltatás keretében vételező földgázfelhasználó számára, így a FŐGÁZ ügyfeleinek száma hamarosan elérheti a kilencszázezret, ezzel a Társaság több mint kétmillió állampolgár kiemelkedő színvonalú földgázellátását biztosítja. Az ENKSZ második lépcsőben a villamosenergia-piacon fog megjelenni, működése pedig a távhőszolgáltatással válik teljes körűvé, ekkor válik igazán érezhetővé a közműszolgáltatások összehangolásában rejlő szinergiák eredménye” – mondta Horváth Péter, az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal engedélye alapján a FŐGÁZ egyetemes szolgáltatási tevékenységét áprilistól az egész országban, bárki számára elérhetővé tette. Az átlépéshez mindössze két dokumentumot kell kitölteni, az egyedüli feltétel, hogy a fogyasztónak ne legyen számlatartozása korábbi szolgáltatója felé. Az átlépés folyamata a törvényi előírásoknak megfelelően a nyolc naptól a megközelítőleg másfél hónapig tart.

Az állami közműcég az új ellátási területeken a Magyar Posta kijelölt kirendeltségein fogadja az ügyfeleket. Az állami postavállalat a FŐGÁZ számára már eddig is 153 helyszínen nyújtott ügyintézési szolgáltatást, ami most újabb 132 helyszínnel bővült, vagyis közel megduplázódott. Az új szolgáltatási területen ez a megyei jogú városok esetén 16 állandó ügyfélszolgálati irodát, a járási székhelyeken 79 fiókirodát és további 37 egyéb ügyfélszolgálati pontot jelent.

Az ENKSZ-nél a társaság megalapítása óta intenzív szakmai munka folyik, amelynek pozitív hatásai a tulajdonosi elvárás szerint hosszabb távon, ugyanakkor tartósan érvényesülnek majd az egyetemes szolgáltatás területén. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt súlyú ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. fő feladata, hogy hatékony, átlátható, takarékos működésével a biztonságos energiaellátás mellett hosszú távon fenntartsa a rezsicsökkentést. Mindemellett az ENKSZ olyan additív szolgáltatásokat is elérhetővé tesz, mint az épület-energetikai tevékenység, hogy lényegesen csökkenhessen a lakosság energiafelhasználása. Ezzel nem csupán a fogyasztók energiaköltségeit lehet tovább csökkenteni, de az el nem használt energiával az egész ország környezetterhelése is jelentősen mérséklődik.

A 2015 január végén született kormányhatározatnak megfelelően február második felében megalakult az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt., amelynek célja a rezsicsökkentés tartóssá tétele, az energiaellátás biztonságának erősítése, korszerű technológiák bevezetése és az ügyfélkiszolgálás egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé tétele. A Társaság intenzív munkájának eredményeként áprilistól már az egész ország területén igénybe lehet venni az ENKSZ-hez tartozó FŐGÁZ egyetemes földgázszolgáltatását. Az ENKSZ feladata a nemzeti közmű-szolgáltatási rendszer egységes, központi irányításának biztosítása, az állami közműszolgáltatások kialakítása és hosszú távú, fenntartható működtetése a földgáz-, a villamosenergia- és a távhőszolgáltatás ágazataiban, miközben nyereségét a szolgáltatás bővítésére, fejlesztésére és a rezsicsökkentésre fordítja.

2015. 05. 07.