A FŐGÁZ jól vizsgázott az új fogyasztók átvételekor
Utolsó módosítás: 2016.01.27
       

A nemzeti közműszolgáltatás részeként működő FŐGÁZ 2016. január 1-jétől sikeresen megkezdte az E.ON lakossági földgázfogyasztóinak ellátását. Az energetikai szektorban fogyasztók ilyen nagy létszámú átvételére még nem volt példa, a FŐGÁZ alig fél év alatt készült fel további 600 ezer fogyasztó ellátására. A nemzeti tulajdonban lévő közműszolgáltató a magyar fogyasztók igényeinek való megfelelés vállalásával biztosítja, hogy működésében a szinergiák kihasználásával és a legjobb nemzetközi gyakorlatnak megfelelő lépésekkel emelni fogja a szolgáltatás színvonalát, racionalizálni fogja a működését.

A hazai földgázszolgáltatás terén történelmi jelentőségű és léptékű változások történtek. Az ENKSZ még nincs egészen egy éves, de az általa irányított FŐGÁZ máris a legnagyobb és idén ősztől az egyetlen szereplő a lakossági földgázszolgáltatás területén. A kormány szándéka, hogy az Európai Unióban megszokotthoz képest jóval magasabb színvonalon, de kedvezőbb áron adjuk a gázt a magyar családoknak, ez év végére már 3,4 millió fogyasztónak. A nemzeti közműszolgáltató célja a rezsicsökkentés eredményeinek hosszú távú fenntartása a magyar családok számára,” – mondta Németh Lászlóné a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára.


Az elmúlt évek során a háztartások földgázkiadása több százezer forinttal mérséklődött a kormányzati intézkedéseknek köszönhetően. A gázpiaci egyetemes szolgáltatásban bevezetett ármoratórium, illetve a három lépcsős rezsicsökkentés hatására 2015 végére már több százmilliárd forintot is meghaladta az egyetemes szolgáltatásban vételező fogyasztók összmegtakarítása. Ennek köszönhetően csökkent a társaságok kintlévősége.

 

Az eddigi gyakorlattal szemben, közműszolgáltatásokat igénybe vevő ügyfélként a fogyasztók olyan céggel állhatnak kapcsolatban, amely nem a lehető legmagasabb profit realizálásában, hanem a lehető legjobb és legkedvezőbb áron nyújtott szolgáltatásban érdekelt. Több kényelmi szolgáltatás bevezetésén, erősítésén dolgozunk. Például, hogy ne csak személyesen, hanem elektronikusan is egyre jobb ügyfélszolgáltatást, számla befizetési és diktálási lehetőséget biztosítsunk. Az ország legnagyobb lakossági földgázszolgáltatójaként kiemelten fontos számunkra, hogy a legmagasabb színvonalon biztosítsuk szolgáltatásunkat, és ezzel elnyerjük fogyasztóink elégedettségét.” – mondta Horváth Péter János, az ENKSZ Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. elnök-vezérigazgatója, a FŐGÁZ Zrt. elnöke.


Az elmúlt időszakban a nemzeti tulajdonú FŐGÁZ jelentős fejlesztéseket hajtott végre rendszerein, folyamatosan képzi munkatársait és tovább optimalizálja működését annak érdekében, hogy a társaság működése a több mint 600 ezer dunántúli fogyasztó átvétele után is zökkenőmentes legyen, azzal, hogy az elégedettségi felmérések alapján továbbra is a legnívósabb magyar márkák között szerepeljen. A FŐGÁZ mindent megtesz annak érdekében, hogy szakértelmére és korábbi tapasztalataira építve magas színvonalon biztosítsa a folyamatos gázellátást új fogyasztóinak, különös tekintettel a fűtési szezon közepén megtörtént szolgáltatóváltásra.


A FŐGÁZ felkészült az átvételi folyamat kapcsán megnövekedő fogyasztói megkeresésekre. Alkalmazkodni fogunk a fogyasztók igényeihez és rugalmasan kezeljük az elkövetkezendő időszakot. A 8 új ügyfélszolgálatunk mellett a FŐGÁZ Csoport társaságainál az ország teljes területén 300 ponton, a fővárosban, a megyeszékhelyeken, a megyei jogú városokban és járásonként a legtöbb gázfelhasználóval rendelkező településen is lehet ügyet intézni. Mindebben benne vannak a GDF SUEZ-től ősszel megvásárolt ENKSZ Észak-Dél Regionális Földgázszolgáltató irodái is. A mostani folyamatban érintett hat megyében már 51 postai pont teszi kényelmesebbé az ügyintézést” – mondta Biczók András a FŐGÁZ Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.


A nemzeti közműszolgáltatás részeként működő FŐGÁZ 2016. január 1-jétől sikeresen átvette az E.ON több mint 600 ezer lakossági földgázfogyasztóját. A megnövekedett ügyfélszámra tekintettel 2016. január 4-étől az átvétel során érintett megyeszékhelyeken és megyei jogú városokban összesen 8 új FŐGÁZ ügyfélszolgálati iroda nyílt: Pécsett, Szekszárdon, Kaposváron, Dunaújvárosban, Veszprémben, Zalaegerszegen, Nagykanizsán és Székesfehérváron. Az ügyfélszolgálati irodák számának növekedése országszerte lehetővé teszi az ügyintézés felgyorsítását, ezzel egyszerűsítve az adminisztrációs folyamatokat. A társaság legfontosabb törekvésünk az energiaellátás biztonságának erősítése, korszerű technológiák bevezetése, valamint a fogyasztók kiszolgálásának egyszerűbbé és kényelmesebbé tétele.


A fogyasztók a FŐGÁZ weboldalán megtalálnak minden, az átvétellel kapcsolatos tudnivalót és a leggyakoribb kérdésekre a választ: http://szolgaltatovaltas.fogaz.hu/EON

 

FONTOS INFORMÁCIÓK


Az új számlákat a FŐGÁZ az E.ON-tól kapott becsült adatok alapján fogja elkészíteni, az első számlákat legkorábban 2016 februárjában kézbesítik. Mérőállás diktálása az első számla kézhezvétele előtt nem lehetséges, ugyanis a FŐGÁZ-számlán szerepelnek majd a szükséges azonosítók, ezután a megszokott gyakorisággal rögzíthetik a fogyasztók az aktuális óraállásukat. Az első számla kézhezvétele után a FŐGÁZ telefonon és interneten is biztosít lehetőséget a mérőállás megadására új fogyasztóinak, és ezáltal lehetőség nyílik a korábbi szolgáltató által becsült adatok pontosítására.


Gázszivárgás vagy műszaki hiba esetén továbbra is a helyi földgázelosztó telefonszámát kell hívni, amely változatlanul megtalálható a havi számlák első oldalán. A szolgáltatóváltás ugyanis nem érinti a földgázelosztói tevékenységet, a földgázelosztó társaság nem változik a már jól ismert E.ON Dél- vagy Közép-dunántúli Gázhálózati Zrt., illetve a MAGÁZ Magyar Gázszolgáltató Kft. marad.


Fontos hangsúlyozni, hogy amennyiben egy felhasználási hely az E.ON-tól tartozás miatt kikapcsolt felhasználási helyként kerül át a FŐGÁZ-hoz, akkor kérhetik majd a visszakapcsolást, ha az E.ON-nál rendezték a tartozást, és ezt a kapott dokumentummal igazolják a FŐGÁZ felé. A FŐGÁZ az E.ON-hoz hasonlóan a törvény által előírt tartalommal és megjelenéssel készíti számláit, így abban jelentős változást nem fognak tapasztalni. Azt, hogy melyik társaság számláját és bizonylatát tartják a kezükben, legkönnyebben a bal felső sarokban elhelyezett cégjelzés alapján tudják megállapítani.


A FŐGÁZ és az E.ON a lakossági fogyasztókat decemberben részletesen tájékoztatta a szolgáltatóváltás folyamatáról. A fogyasztók és a FŐGÁZ között a törvényi előírás alapján automatikusan létrejött a határozatlan idejű szerződés, így a fogyasztóknak az átvételi folyamat kapcsán nem volt teendőjük. A csoportos beszedési megbízások is átkerülnek az E.ON-tól a FŐGÁZ-hoz. A szolgáltatóváltás kapcsán nincs szükség mérőcserére vagy más műszaki beavatkozásra, a mérő leolvasási menetrend és gyakoriság sem változik.