A FŐGÁZ megkezdte az E.ON hibájának helyrehozását
Utolsó módosítás: 2016.02.26
       

Ügyfélpanaszok nyomán jelentős hibát talált a FŐGÁZ az E.ON-tól kapott adatokban, miután megkezdte a számlák kiküldését a társaság korábbi lakossági földgázfogyasztói részére. Az E.ON elismerte a felelősségét. Mivel a korábbi szolgáltatótól kapott hibás adatokon alapuló számlák a diktálós fogyasztók esetében túlszámlázást eredményeztek, a FŐGÁZ soron kívül fogadja a reklamációkat, biztosítja a korrekció lehetőségét, egyúttal kéri fogyasztói szíves türelmét. Az érintett számlák 2016. február 9-től február 23-ig terjedő keltezéssel készültek.

Ügyfélpanaszok nyomán a FŐGÁZ azonnal az E.ON-hoz fordult, hogy vizsgálja felül a szolgáltató-váltás kapcsán átadott fogyasztási adatok helyességét, hiszen összehasonlítást lehetővé tevő adatok hiányában a FŐGÁZ-nak nem állt módjában ezeket ellenőrizni. A fogyasztási szokásokról, korábban diktált mérőállásokról a FŐGÁZ-nak nincs információja. A FŐGÁZ az ügyfelek alapvető szerződéses és kapcsolattartási adatain kívül (név, lakcím) a végszámlákon is szereplő záró mérőállást kapta meg. Mindezen felül az E.ON az ügyfelek 2016-ra várható éves fogyasztását adta meg, amelyről most kiderült, hogy hibás algoritmuson alapult. Az egyeztetések során az E.ON kötelezettséget vállalt ennek pontosítására, amellyel megindulhat a számlák korrigálása.

Az E.ON elismerte felelősségét, a hibájáról sajtóközleményben is tájékoztatta a lakosságot. A FŐGÁZ folyamatos kapcsolatban áll az E.ON-nal, hogy mielőbb megkaphassa a diktálós fogyasztókra vonatkozó javított adatokat, amellyel a még ki nem küldött számlák pontosítása megtörténhet.

A FŐGÁZ kiemelten kezeli a reklamációkat, ennek érdekében a társaság minden ügyfélszolgálati csatornán felkészült a szokásosnál nagyobb ügyfélforgalom kiszolgálására, az érintett területeken, a megyeszékhelyeken és megyei jogú városokban működő állandó ügyfélszolgálati irodák egyszerűsített ügyintézéssel és egyes napokon meghosszabbított nyitva tartással várják a fogyasztókat. A FŐGÁZ telefonos ügyfélszolgálata a helyi tarifával hívható 06 40 474 474 telefonszámon 8:00-18:00 óra között, illetve csütörtökönként 8:00-20:00 között érhető el.

A FŐGÁZ felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy a legegyszerűbb módja az adatok pontosításának a diktálás. A FŐGÁZ online ügyfélszolgálata a nap 24 órájában önkiszolgáló ügyfélszolgálatot biztosít a felhasználók részére. Az online ügyfélszolgálatra történő regisztrációhoz az adatok megtalálhatók a számlán. Online diktálás esetén a www.fogaz.hu/ugyfelszolgalat, telefonon történő diktálás esetén pedig a 06 80 405 540 (vezetékes) vagy a 06 1 237 7777 (mobiltelefonon is elérhető) telefonszámon tudják bejelenteni a fogyasztást.

A diktálás eredményeképpen a következő számlában az eltérés automatikusan kiegyenlítődik, a különbözetet a következő havi számlában jóváírják. Amennyiben a fogyasztó nem fogadja el a számla összegét, soron kívüli reklamációra van lehetősége. Ennek során, igény esetén megtörténik a számlák azonnali korrekciója a fogyasztó által biztosított aktuális mérőállás alapján, vagy a felhasználó részletfizetéssel rendezheti azt, illetve kérhet fizetési haladékot is. Azon felhasználóknak, akik csoportos beszedéssel egyenlítik számlájukat, FŐGÁZ a bank visszajelzését követően tudja a számlakorrekciót elvégezni és a különbözetet visszautalni.