Zökkenőmentesen lezárult a TIGÁZ lakossági fogyasztóinak átvétele
Utolsó módosítás: 2016.10.03
       

A FŐGÁZ sikeresen lezárta a TIGÁZ mintegy 1,2 millió egyetemes szolgáltatásban vételező földgázfogyasztójának átvételi folyamatát, amellyel a Társaságcsoport 2016. október 1-jével a teljes hazai lakosság földgázszolgáltatójává vált és immáron 3,4 millió ügyfél ellátásbiztonságáról gondoskodik. Az átvétellel kapcsolatban a fogyasztóknak nem volt teendője, műszaki beavatkozásra nem volt szükség.


A FŐGÁZ szakértelmére és korábbi tapasztalataira építve magas színvonalon biztosítja a folyamatos gázellátást. Az átadás-átvételi folyamat a szolgáltatás minőségét, zavartalanságát és folyamatosságát nem befolyásolta. A szolgáltatók továbbra is szorosan együttműködnek a felhasználók szerződéseire vonatkozó adatok, információk átadásában, amelynek folyamata törvény által szabályozott. A FŐGÁZ az elmúlt közel másfél év sikeres, több lépcsőben lezajló, több millió fogyasztót érintő átvételi folyamataival megvalósította az egyetemes szolgáltatási üzletágának teljes körű kiépítését.


2016. október 1-jétől Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye lakosságát, valamint a TIGÁZ korábbi egyetemes szolgáltatásban vételező egyéb fogyasztóit már a FŐGÁZ látja el. Az ügyfelek és a FŐGÁZ között a törvényi előírás alapján automatikusan létrejött a határozatlan idejű szerződés, így a felhasználóknak az átvételi folyamat kapcsán nem volt teendőjük. A csoportos beszedési megbízások is átkerültek a TIGÁZ-tól a FŐGÁZ-hoz. A szolgáltatóváltás kapcsán nem volt szükség mérőcserére, leolvasásra vagy más műszaki beavatkozásra. Műszaki problémák esetén a fogyasztók a megszokott elérhetőségeken továbbra is a területileg illetékes földgázelosztó társaságokhoz tudnak fordulni. Munkatársaink a szolgáltatóváltás miatt személyesen nem keresik meg az új ügyfeleket.

A TIGÁZ-tól érkezők az első FŐGÁZ-számlát legkorábban novemberben kapják kézhez, mérőállást diktálni pedig október 27. és november 9. között nyílik lehetőségük a FŐGÁZ ügyfélszolgálati csatornáin keresztül. A szolgáltatóváltással a földgáz ára nem változott. A számlák tartalma és külleme nem változik, a fogyasztók csupán annyi eltérést fognak észrevenni, hogy a bal felső sarokban a cégjelzés már más lesz. A TIGÁZ-tól átvett fogyasztók a Debrecenben, Egerben, Érden, Miskolcon, Nyíregyházán, Salgótarjánban, Szolnokon, illetve Budapesten található ügyfélszolgálati irodák mellett az országszerte elérhető 300 ügyintézési ponton is kapcsolatba léphetnek Társaságunkkal. A műszaki és hálózatüzemeltetéssel kapcsolatos ügyekben az ügyfelek már a külön e célra kialakított új TIGÁZ-DSO ügyfélszolgálati irodákat kereshetik fel.

A fogyasztók a TIGÁZ-tól hamarosan végszámlát kapnak, aki eddig is diktálás vagy részszámlázás alapján fizetett, továbbra is ezekben az elszámolási módokban maradt. Az az ügyfél, aki eddig csoportos beszedési megbízással egyenlítette ki a számláit, nem fog változást tapasztalni, aki egyedileg szokta utalni a számláit, annak figyelnie kell arra, hogy a FŐGÁZ bankszámlaszámát adja meg kedvezményezettként.

A TIGÁZ-nak előre kifizetett részszámlák esetleges többlet összegét a szolgáltatóval történő elszámolás után a befizetők visszakapják, azonban ezt a pénzt érdemes félretenni, hiszen az előttünk álló téli hónapokban a magasabb fogyasztás magasabb számlákat eredményezhet. Amennyiben egy felhasználási hely a TIGÁZ-tól tartozás miatt kikapcsolt felhasználási helyként került át a FŐGÁZ-hoz, a felhasználó akkor kérheti majd a visszakapcsolást, ha a TIGÁZ-nál már rendezte a tartozást.

A FŐGÁZ kényelmi szolgáltatásaira, így az online ügyfélszolgálatra, vagy a környezetbarát E-gázszámlára a tájékoztató levélben kapott adatokkal legkorábban október 27-étől lehet regisztrálni. A TIGÁZ-nál online ügyfélszolgálatot használók részére egyedi email-t küld a társaság, amellyel a regisztráció egyszerűsített módon történhet meg.

További információk, leggyakoribb kérdések a FŐGÁZ honlapján érhetők el.